FAQ's



VEEL GESTELDE VRAGEN AAN DE SCHMINKWEBSHOP:
A. OVER DE PRODUCTEN:

Is de schmink veilig ?
De schminkproducten die verkocht worden door de SchminkWebshop is getest en voldoet aan alle wettelijke eisen.
Dit wil niet zeggen dat je er niet allergisch voor kunt zijn.
De PartyXplosion schmink bevat extra veel pigment waardoor de kleur intensiever is.
Ook de kleur 040 Cerise van Superstar bevat veel kleurstof, wees daarom voorzichtig om met deze kleur bij jonge kinderen een basis aan te brengen.
Door de vele pigmenten kunnen er wel eerder reacties optreden omdat er meer stof in zit waar je allergisch voor kunt zijn.
Gelukkig komen allergieën weinig voor.

Samenstelling & Gluten:
Zowel Superstar als PartyXplosion schmink bevatten GEEN Gluten.
Meer informatie over de samenstelling van Superstar schmink vind je hier

Hoe moet ik de schmink verwijderen van het gezicht ?
De schmink is water oplosbaar, dus je kunt het beste eerst het gezicht met water afwassen.
Daarna kun je reinigingsdoekjes of babydoekjes gebruiken met eventueel wat de make up of afschminkolie.
De speciale reinigingsdoekjes die in de webshop verkocht worden zijn ook heel fijn; deze maak je alleen maar nat met lauw water, geen zeep gebruiken!
Ook met zeepvrije baywasgel gaat de schmink er heel gemakkelijk af.
Klik hier voor filmpje

Welke kleuren zijn er gebruikt voor de schminkmodellen op deze site en die van Colours Grime en Visagie ?
Je kunt de verschillende kleuren in de webshop aanklikken; bij veel kleuren staat er een foto waarbij de betreffende kleur gebruikt is.
Verder is er ook nog de pagina waar complete modellen toegelicht staan.



Wat is het verschil tussen de soorten glitters ?
De SchminkWebshop heeft 3 soorten glitters in het assortiment:
De glittergel van Superstar; dit is een glitter opgelost in gel die je het beste aan kunt brengen met de achterkant van de penseel
De Sparkling glitter; dit is een losse glitter in een flesje met een hele kleine opening.
Je laat het kind achterover hangen en tikt voorzichtig op de achterkant van het flesje, hierdoor komt er een fijne waas van glitter op het gezicht. De glitter blijft vanzelf plakken door de statische elektriciteit. De schmink hoeft dus niet per sé nat te zijn.
De SchminkWebshop Bling Bling dit is een glittergel in een flesje met een kleine opening. Hiermee kun je hele fijne lijntjes maken of kleine stipjes zetten.

Kan ik verschillende merken door elkaar gebruiken ?
Zolang je allemaal waterschmink gebruikt, kun je alle merken schmink door elkaar gebruiken.



B. OVER DE WEBSITE:

Hoe kan ik een kadobon krijgen?
Anders dan de naam suggereert zijn dit geen kortings codes of klantenkortingen.
De kadobonnen zijn alleen te gebruiken als je van iemand anders een kadobon hebt gekregen om te besteden in de Webshop.
Je krijgt dan een code die je hier in kunt vullen

Zijn de producten op voorraad ?
Ja, alle producten die je kan bestellen zijn op voorraad. Als een product op is, dan kun je het niet meer in uw winkelwagentje leggen.
Alle bestellingen worden dus direct verzonden nadat ze betaald zijn.
Als u Ideal gebruikt en je bestelling doet vóór 16.00 dan wordt je pakje dezelfde (werk)dag verzonden.

Hoe hoog zijn de verzendkosten ?
De verzendkosten zijn standaard € 3,95 per order voor Nederland
Dit is een gemiddeld bedrag voor verzending per brievenbuspost en pakketje.
Om je tegemoet te komen zijn de verzendkosten voor bestellingen tot € 25,- verlaagd naar € 2,75
Deze bestellingen kunnen meestal als brievenbuspost verzonden worden.
Boven de € 100,- vervallen de verzendkosten binnen Nederland en België.
Voor het buitenland gelden andere tarieven.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen ?
Ja dat kan, je kunt de bestelling afhalen in Oosterhout NBr, Jacob van Ruisdaelhoek 11.
Je moet wel even telefonisch of per e-mail een afspraak maken.
Bij voorkeur ’s avonds na 19.00 uur of vroeg in de ochtend, rond 10.00 uur.
In het weekend kun je in principe niet langskomen.

Moet ik thuis zijn als mijn bestelling bezorgd wordt ?
Uw pakje wordt in principe zo verzonden dat de postbode het alleen op het huisadres mag afgeven, je moet dus thuis zijn.
Als je niet thuis bent, wordt je pakje de volgende dag nogmaals aangeboden en als je er dan weer niet bent, ligt er een briefje in de bus dat je het pakje op kunt halen op het dichtsbijzijnde postkantoor.
Je kunt eventueel een ander verzendadres opgeven waar wel iemand aanwezig is, of bij de opmerkingen aangeven dat je pakje ook bij de buren afgegeven mag worden.
Ik kan niet aangeven aan TNT bij welke buren dit gebeurt, de postbode kijkt wie er thuis is.
Voor pakjes met een waarde boven de € 150,- moet je tekenen en deze kunnen niet bij de buren afgegeven worden.
Pakjes worden ook op zaterdag bezorgd, behalve op bedrijventerreinen, daar wordt het pakje de maandag erop aangeboden.
Je kunt ook je pakje laten verzenden met PakjeGemak, dan wordt het bezorgd op een afhaalpunt van uw keuze bij je in de buurt.

Soms kan de bestelling door de brievenbus, dan hoef je uiteraard niet thuis te zijn.

Ik ben ingelogd als geregistreerde klant en tijdens het bestelproces moet ik toch mijn klantgegevens invullen, hoe kan dit ?
Als je ingelogd bent, is dit voor een bepaalde tijdsduur.
Als je dus te lang wacht met het doen van uw bestelling, dan ben je automatisch weer uitgelogd. Je kunt het beste inloggen als het winkelmandje gevuld is.

Waarom zou ik mij registreren als klant ?
Je kunt bestellen als gast of u kunt een account aanmaken.
Wanneer je een account heeft, kun je een volgende keer inloggen en hoef je niet opnieuw je gegevens in te vullen.
Verder kun je het orderoverzicht bekijken en de status van je order zien.
Als je een bestelling aan het plaatsen bent, dan blijven de artikelen in het winkelwagentje staan, ook als je later verder gaat.

Verder kan ik makkelijker zien wat je besteld hebt en wanneer, dit is fijn als er iets mis is, of als je vragen hebt.
Zou je de bestelling aan willen passen, dan is het voor mij ook gemakkelijker als je een account hebt.
Ik doe verder niets met je gegevens en deze worden zeker niet verstrekt aan derden.
Je wachtwoord is voor mij niet zichtbaar.

Als zakelijke klant moet ik mijn BTW en KVK nummer invullen.
Ik heb dit niet of wil dit niet; Wat nu ?
Het systeem wat de SchminkWebshop gebruikt wordt door meer webshops gebruikt.
Ik doe helemaal niets met die nummers en je hoeft ze van mij niet in te vullen.
Je kunt gewoon een streepje of alleen maar nullen invullen.

Intracommunautaire levering
Als er goederen worden verhandeld tussen verschillende landen binnen de Europese Unie, dan kan er sprake zijn van een intracommunautaire levering. Een intracommunautaire levering is een levering van goederen door een een btw-plichtige leverancier gevestigd in een EU-land aan een btw-plichtige afnemer gevestigd in een ander EU-land.
Bent je een btw-plichtige ondernemer gevestigd in een EU-land en niet zijnde Nederland, dan kunt je bij Superstar België / SchminkWebshop Colours eenvoudig je bestelling doen als intracommunautaire aankoop.

Je klikt dan aan "bestellen als bedrijf" en vult de bedrijfsnaam en BTW gegevens in
Intracommunautaire levering betekent dat je geen BTW hoeft te betalen, je bent wel verplicht dit in uw eigen land op te geven in je belastingaangifte.
Sinds maart 2017 gaat dit proces automatisch, je BTW nummer wordt gecontroleerd op geldigheid en er wordt gecontroleerd of de order ook inderdaad in het buitenland bezorgd wordt.
SchminkWebshop Colours is verplicht de gegevens te checken, mocht achteraf blijken dat je de door u opgegeven BTW gegevens toch niet bij je bedrijf horen, dan behoud ik mij het recht voor om alsnog de BTW in rekening te brengen.

Ik heb mijn bestelling verstuurd en ben iets vergeten; kan dit toegevoegd worden ?
Stuur mij even een email met het betreffende product wat je vergeten bent.
Als je order nog niet betaald is, kan ik het gewoon toevoegen op de factuur. Als je al afgerekend hebt, dan maak ik een nieuwe order voor je aan, zonder verzendkosten.
Bij de bevestigings e-mail vindt je dan een link waarmee je alsnog via iDEAL kunt betalen.
Indien je eerste bestelling boven de € 25,- is, of je blijft daar ook met de nieuwe bestelling onder, kun je ook een nieuwe bestelling plaatsen en bij de verzendmethode kiezen voor "meesturen met bestelling", in dat geval vervallen de verzendkosten.
Bij de opmerkingen kun je dan vermelden met welke order het meegestuurd moet worden.

Wat is iDEAL en is het veilig ?
iDEAL is een hele eenvoudige en zeer veilige manier van online betalen via internet bankieren. Je betaalt via uw eigen bank met je eigen inloggegevens.
Deze zijn voor niemand zichtbaar, alleen voor jou.
Ideal is een samenwerkingsverband tussen de verschillende banken.
Het geld wordt gestort op een tussenrekening van iDEAL en dat wordt weer doorgestort op mijn rekening. Daarom zie je een ander bankrekeningnummer op je afschrift staan.
Ik krijg wel meteen bericht dat je bestelling betaald is en daardoor kan je pakje dezelfde dag verzonden worden.
Als je zelf het bedrag overboekt van bank naar bank, dan is het wel meteen bij je afgeschreven, maar duurt het een dag voor het op mijn rekening staat.
Lees hier meer informatie over Ideal

Helaas is iDEAL niet geschikt voor buitenlandse bankrekeningen, betaal je dus vanuit het buitenland, kies dan voor de optie "overboeken".
Belgische klanten kunnen keizen voor Bankcontact / Mister Cash, dit werkt hetzelfde als de Nederlandse iDEAL

Ik heb betaald met iDEAL en krijg een foutmelding
Helaas is er wel eens storing bij iDEAL of maak je zelf het betaalproces niet helemaal goed af, je moet bijvoorbeeld ook op voltooien klikken na de betaling.
De order komt wel altijd bij mij binnen en ik kan in het systeem van iDEAL zien dat je gewoon betaald hebt.
Ik voltooi de order dan en stuur je alsnog een bevestiging, je hoeft nooit bang te zijn dat je geld zomaar verdwijnt !

Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij de SchminkWebshop?
Ja, deze website werkt met een SSL Certificaat, dit is de hoogste beveiliging die er is.
Je gegevens worden versleutelden zijn dus niet zomaar te hacken.
Verder worden je gegevens ook aan NIEMAND ter beschikking gesteld en krijgje alleen een nieuwsbrief als u dit zelf aangegeven hebt.